Behöver du hjälp? Ring oss på 046-73 41 00.
Email Customer Care
Carumed AB
Företagshusvägen 5
244 93 Kävlinge (Hög)
Email: info@carumed.se
Tel vxl: +46 (0) 46-73 41 00
Shipping Information
Skeppning av artiklar som finns i lager görs normalt sett inom två arbetsdagar. Längre hanteringstider kan förekomma. Om beställning av flera artiklar görs där minst en artikel restnoteras, expedieras hela ordern när samtliga artiklar finns tillgängliga för skeppning. Om delleverans önskas kontaktar ni oss via info@carumed.se. Delleveranser innebär extra hantering och extra fraktkostnad tas ut.
Beställningar skickas i huvudfallet med tjänsten DHL Service Point. Varan är försäkrad under transporten. Det är viktigt att synliga skador noteras direkt hos DHL-ombudet (eller annan transportör om tillämpligt) för att transportförsäkringen ska gälla. Skadat gods där inga synliga skador på transportkartongen är synliga måste anmälas till Carumed AB via info@carumed.se inom 48 timmar efter mottagandet. I ämnesfältet ska ”Godsskada” anges. I händelse av skadat gods ska det skadade godset och emballaget sparas tills ärendet är sluthanterat, i annat fall kan transportförsäkringen upphöra att gälla.
Returns & Exchange
Returer, ej utlösta paket och reklamation
Ångerrätt
Privatperson som handlar via webshop har enligt lag rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar enligt lagen ”lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler”. Ångerfristen räknas från och med dagen kunden mottagit varan. Returfrakt bekostas och ansvaras av kunden. Carumed AB har mottagit varan först när den kommit vårt lager tillhanda. Om du önskar nyttja din ångerrätt ska du inom fjorton dagar meddela detta via mail till info@carumed.se. Senast den femtonde dagen efter att varan först mottagits ska densamma vara under transport tillbaka till oss (ska kunna styrkas med kvitto eller motsvarande). Vid ånger debiteras endast frakt och expeditionsavgift.
Ej utlösta paket
Ej utlösta paket debiteras med 200kr. Om du önskar utnyttja ångerrätten bör du lösa ut varorna och returnera dem, annars kommer 200kr enligt denna punkt debiteras.
Reklamation
I händelse av reklamation av en defekt vara ska ett mail skickas till info@carumed.se med ordet ”reklamation” i ämnesfältet. Konsumentköplagen (KKL) tillämpas.
Återbetalning
I händelse återbetalning ska ske till följd av ångrat köp, reklamation eller annan orsak kommer denna utbetalning att ske inom fjorton (14) dagar från att beslut om återbetalning tagits.
FAQs
Tveka inte att kontakta kundtjänst för frågor.